گزارش پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8

پروژه يادگيري تيم حرفه اي

پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8  ویزه اولین گروه کارشناسان و تکنیسین های نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی(مپنا) در دی ماه و بهمن ماه 1402  برنامه ریزی، طراحی و اجرا شد؛ طبق برنامه ریزی انجام شده، آموزش پکیج مهارت های نرم تعریف شده در قالب 40 ساعت، 5 کارگاه 5 ساعته، با حضور 3 مدرس برجسته حوزه توسعه فردی آقایان حسین وفابخش و احمد وطن خواه و خانم دکتر مینا بوستانی برگزار گردید.

اهداف یادگیری پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8

  • ارتقاء مهارت های نرم
  • توانمندسازی کارکنان و مدیران
  • هم سویی افراد با اهداف سازمانی

محورهای آموزشی

  • خودشناسی
  • مدیریت تعارضات
  • کنترل خشم
  • مدیریت بر خود
  • ارتباط مؤثر
  • حل مسئله
  • کارتیمی
  • تفکر سیستمی

گام های اجرایی پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8

با هدف پاسخ به نیاز مبرم سازمان در زمینه توسعه مهارت های نرم، پروزه یادگیری تیم حرفه ای T8 با تلفیق آموزش حضوری و آفلاین و بهره گیری از الگوهای آموزشی بازیوارسازی و  یادگیری خرد در 3 گام طراحی، تدوین و اجرا شد:

پروژه يادگيري تيم حرفه اي 

گام اول نیازسنجی

در پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8، نیازسنجی در دو مرحله انجام شد؛ در مرحله اول در محل نیروگاه با 5 نفر از خبرگان مصاحبه و پرسشنامه های نیازسنجی توسط کارشناس مؤسسه نمو تکمیل گردید. در مرحله بعدی لینک پرسشنامه آنلاین برای فراگیران ارسال و تکمیل شد. نتایج این نیازسنجی در قالب یک گزارش برای کارفرمای محترم ارسال گردید.

پروژه يادگيري تيم حرفه اي 

گام دوم: برگزاری کارگاه های آموزشی

در فرآیند اجرایی پروژه آموزشی تیم حرفه ای T8، 5 کارگاه آموزشی 8 ساعته برنامه ریزی و برگزار گردید. در سناریو آموزشی این کارگاه ها تلاش بر این بود که فراگیران به صورت علمی و عملی با محتوای آموزشی درگیر شوند.

جلسه اول: رفتار سازمانی، مهارت های سطح فردی

رئوس محتوای آموزشی:

  • آشنایی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل TA
  • مدیریت تعارضات
  • کنترل خشم
  • مدیریت بر خود

فعالیت های کارگاهی: تست تعارض توماس کیلمن، بازی سبک های مدیریت تعارضات

مدرس: حسین وفابخش، مدرس مهارت های نرم و مشاور حوزه توسعه فردی

پروژه يادگيري تيم حرفه اي 

جلسه دوم: رفتار سازمانی، مهارت های سطح گروهی

رئوس محتوای آموزشی:

  • ارتباط مؤثر، آشنایی با مدل رفتاری DISC
  • حل مسئله، آشنایی با تعریف و شناخت مسئله، مراحل حل مسئله و خطاهای ذهنی

فعالیت های کارگاهی: تست حل مسئله هپنر و پرتسون، نمودار استخوان ماهی، نقاشی های ماندلا، تکنیک استفاده کش، تکنیک کوک کردن ساعت، بازی های شناخت خطاهای ذهن

مدرسین:

  • حسین وفابخش، مدرس مهارت های نرم و مشاور حوزه توسعه فردی
  • دکتر مینا بوستانی راد، مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی و توسعه مهارت های نرم

جلسه سوم: رفتار سازمانی، مهارت های سطح گروهی

رئوس محتوای آموزشی:

  • کارتیمی، تفاوت گروه تیم، ویژگی های تیم، مزایای کارتیمی، اتیکت های رفتاری در کارتیمی، خطاهای شناختی

فعالیت های کارگاهی: بازی تنگرام (تانگو)، بازی زنجیره کاغذ، بازی غول تعادل، بازی توپ چابک و تست نقش های رفتاری در تیم بلبین

مدرس:  دکتر مینا بوستانی راد، مشاور و مدرس مدیریت منابع انسانی و توسعه مهارت های نرم

پروژه يادگيري تيم حرفه اي 

جلسه چهارم: رفتار سازمانی، مهارت های سطح سازمانی

رئوس محتوای آموزشی: تفکر سیستمی، مفهوم سیستم، ویژگی های سیستم، تفکر جزء نگر و کل نگر، تفکر خطی و غیر خطی، هدف در سیستم، تحلیل سیستم، نقاط کلیدی، اهرمی و مرزی

فعالیت های کارگاهی:  انجام دو کارگروهی برای ثبت اهداف سازمانی و تعریف نقاط کلیدی، اهرمی و مرزی در سازمان (نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی)، فراگیران به این نتیجه رسیدند که خروجی های کارهای گروهی هم برای خودشان و هم سازمان بسیار ارزشمند است.

مدرس: احمد وطن خواه، مدرس تفکر سیستمی و ترجیحات فکری

جلسه پنجم: رفتار سازمانی، مهارت های سطح سازمانی

رئوس محتوای آموزشی: تفکر سیستمی، مفاهیم مهم سیستم، مشکلات سیستم، محدوده اثر و افق زمانی، مقاومت های سیستمی، رویداد و روند، بازخورد در سیستم، کهن الگوها در تفکر سیستمی، موانع تفکر سیستمی و 6 ابزار ساده تفکر سیستمی

فعالیت های کارگاهی: تماشای انیمیشن های مفهومی و تحلیل سیستماتیک آنها بخش جذاب کارگاه بود، اما مهم ترین بخش آموزش کارگروهی بود که در دو مرحله اجرا شد. فراگیران با تکنیک بارش فکری مهم ترین مسائل و مشکلات سازمان را لیست کردند و در مرحله بعد در گروه های 4 نفره به روش تفکر سیستمی برای آنها راهکار ارائه دادند.

مدرس: احمد وطن خواه، مدرس تفکر سیستمی و ترجیحات فکری

پروژه يادگيري تيم حرفه اي

 گام سوم: پشتیبانی محتوای آموزشی

با هدف مرور محتوای آموزشی ارائه شده در کارگاه ها، نکات کلیدی یادگیری در قالب های متن، عکس-متن، اینفوگرافیک و ویدئو در یک گروه آموزشی مجازی در پیام رسان تلگرام به اشتراک گذاشته شد. همچنین کتاب متناسب با محتوای آموزشی در این گروه معرفی شد. بدین صورت فراگیران می توانستند در فاصله بین جلسات کارگاه ها نکات را مرور کرده و با مسیر یادگیری همراه باشند.

]پروژه يادگيري تيم حرفه اي

در پایان گزارش نهایی پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8، همراه با ارائه بازخوردها و پیشنهادات کارشناسان و مدرسین تیم اجرایی، توسط دپارتمان یادگیری مؤسسه نمو تهیه و تنظیم گردید و در جلسه ای حضوری به کارفرمای تحویل داده شد. باعث افتخار هست که اعلام کنیم مجدد این توفیق را داشتیم که در مسیر مآموریت خود، تحقق یادگیری اثربخش، پروژه ی یادگیری تیم حرفه ای T8 را با نتایج ارزشمند و با همکاری واحد آموزش نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی(مپنا) به سرانجام برسانیم.

[پروژه يادگيري تيم حرفه اي 

تیم متخصص دپارتمان یادگیری مؤسسه نمو با همکاری مدرسان مجرب در حوزه توسعه فردی و مهارت های نرم آمادگی این را دارد که بسته آموزش تیم حرفه ای T8 را به صورت سفارشی سازی شده و براساس نیازها و چالش های واقعی سازمان شما برنامه ریزی، طراحی و اجرا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محتوای مقاله

پروژه يادگيري تيم حرفه اي

گزارش پروژه یادگیری تیم حرفه ای T8

نویسنده :
سایر نوشته ها :
وظايف منابع انساني
آموزش سازمانی

وظایف منابع انسانی

جایگاه منابع انسانی به عنوان مسئولی حیاتی و مهم در سازمان‌ها مطرح می‌شود. منابع انسانی نه تنها در جذب و انتخاب نیروهای با استعداد، بلکه در توسعه و مدیریت آنها نیز نقش اساسی ایفا می‌کند.

مشاهده مطلب
ارزيابي عملکرد کارکنان
آموزش سازمانی

ارزیابی عملکرد کارکنان

ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از اصولی‌ترین ابزارهای مدیریت منابع انسانی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا عملکرد کارمندان را ارزیابی کرده و بهبودهای لازم را در فرآیندها و اجرای استراتژی‌های کسب و کار ایجاد کنند.

مشاهده مطلب
کارمندان ناراضي
مهارت های نرم

نحوه برخورد با کارمندان ناراضی

کارمندان در هر سازمانی ممکن است به دلایل مختلفی حس نارضایتی را تجربه کنند. این امر می‌تواند به از دست دادن انگیزه، کاهش کارایی، و ایجاد مشکلات میان فردی منجر شود. برخورد صحیح با کارمندان ناراضی نقش بسیار مهمی در حفظ انگیزه و تعهد آنها به سازمان ایفا می‌کند.

مشاهده مطلب
آداب کارتيمي
مهارت های نرم

آداب کارتیمی در سازمان

آداب کارتیمی به عنوان یک پله مهم در راه رسیدن به رشد و موفقیت مطرح می‌شود. این پله‌ نه تنها راهی برای ایجاد تعاملات مثبت و همکاری‌های مؤثر میان کارکنان تعریف می کند، بلکه توانایی سازمان در مقابله با چالش‌های نوظهور و بهره‌برداری از فرصت‌های جدید را نیز افزایش می دهد.

مشاهده مطلب
مديريت خشم
مهارت های نرم

مدیریت خشم در محیط کار

در این مقاله ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه مدیریت خشم در محیط کار می‌تواند به بهبود روابط، افزایش کارایی، و حتی ایجاد فرصت‌های جدید در سازمان‌ها منجر شود.

مشاهده مطلب
حل مسئله
مهارت های نرم

حل مسئله چیست؟

حل مسئله یک توانایی اساسی و حیاتی در زندگی روزمره انسان‌ها است که به معنای کلی به فرآیندی اشاره دارد که در آن افراد با جمع آوری اطلاعات، استفاده از استدلال منطقی و تصمیم‌گیری به یافتن راه‌حل یک مسئله می پردازند.

مشاهده مطلب
اسکرول به بالا