طراحی بازی های سازمانی

طراحی بازی های سازمانی با نمو

تعریف مسئله

چرا من به "طراحی بازی های سازمانی" نیاز دارم ؟

برگزاری یک دوره آموزشی به تنهایی اهداف یادگیری را پوشش می دهد ؟

چطور می شود مدیران فراری از دوره های آموزشی را چند ساعت با فرایند آموزش درگیر کرد؟

آیا آموزش در قالب دوره های رسمی سازمانی هنوز هم جوابگوی نیاز های یادگیری کارکنان می باشد؟

بازي هاي سازماني
برگزاری دوره های آموزشی خشک و رسمی منجر به کاهش انگیزه ی منابع انسانی به مشارکت در برنامه های آموزشی سازمان ها شده است. به عبارتی دیگر، در حال حاضر سیستم آموزشی سنتی و حضور در کلاس دیگر جوابگوی آموزش سازمانی کارکنان و به خصوص مدیران نیست و برای دست یافتن به بارخورد های مطلوب باید به روش های نوین و اثربخش متوسل شد؛ روش هایی همچون طراحی بازی های سازمانی که به وسیله ی آن بتوان با خلق فضایی چالشی و هیجان انگیز این امکان را فراهم کرد تا افراد با مسائل واقعی کاری خود دست و پنجه نرم کرده و با بهره گیری از توانمندی های خود و مشارکت یکدیگر فرآیند حل مسئله را تجربه کنند.

یادگیری حین انجام بازی های جذاب، الگویی پویا در مدل سازی سازمانی و فعالیت مدیریتی، چرا که بازی روش مورد علاقه مغز برای یادگیری است!

ما در نمو، چطور بازی های سازمانی را طراحی می کنیم؟

ما با همکاری مدرسین خبره در حوزه بازی های آموزشی و کارشناسان خلاق و مجرب تیم نِمُو، به صورت تخصصی دوره های آموزشی را با رویکرد بازی های سازمانی و خلق یک تجربه یادگیری به یادماندنی طراحی و اجرا می کنیم. همچنین بر این موضوع تأکید داریم که طراحی اصولی بازی های سازمانی متناسب با اهداف آموزشی و برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی دقیق آن چقدر می تواند بر توسعه و توانمندی منابع انسانی اثرگذار باشد اگر با گام های زیر پیش برویم:

برگزاری کارگاه های آموزشی "راه و رسم مربیگری"، "کارتیمی" و "مدیریت تعارضات به سبک هنر رزم" ویژه مدیران ارشد شهرداری و تور جنگل ویژه مدیران و سرپرستان شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با رویکرد بازی های مدیریتی از نمونه های موفق اجرایی ما در حوزه طراحی بازی های سازمانی بوده است.

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما باشد

براساس شرح خدماتی که طبق انتظارات کارفرما تدوین می شود، ساختار، سیاست ها و برنامه های سازمانی، تعداد افرادی که در مسیر یادگیری قرار می گیرند، تعداد افرادی که از تیم نِمُو درگیر پروژه می شوند و در نهایت حجم کاری که تعریف می شود مدت زمان و هزینه نهایی با توافق طرفین برآورد می گردد.
این بازی های سازمانی اگر براساس اهداف آموزشی طراحی شوند می توانند اثربخشی بالایی داشته باشند. چرا که بازی به عنوان یک فعالیت لذت بخش با جلب مشارکت افراد و تجربه ی ایده های جدید به آنها در یادگیری در عمل، کارتیمی و ایجاد انگیزه کمک می کند.
البته که تمرکز ویژه برای اجرای این سبک آموزش  بیشتر بر روی سطح مدیران است، اما در رویکرد نوین آموزش به علت اثربخشی بالای بازی سازی، این سبک برای کلیه سطوح منابع انسانی سازمان ها مورد استقبال قرار گرفته است.
چون فضای این سبک کارگاه ها با دوره های آموزشی متفاوت است سرفصل آموزشی طراحی نمی شود، بلکه رئوس کلی  براساس اهداف یادگیری و شایستگی های مورد هدف تعیین می گردد که در طراحی بازی ها استفاده می شود.

درخواست خدمات

برای درخواست خدمات لطفا فرم زیر را کامل کنید.

اسکرول به بالا